2009. december 19., szombat

A mindent tudó néni

Tegnapelőtt egy néni igen mély nyomokat hagyott bennem a hímzéssel kapcsolatban, muszáj megörökítenem. Stílusosan a Traveling Stitcher-t hímzem most a vonaton, tegnap délután már megkezdtem a másik házikó építését. :)
Na de vissza a történethez, a mellém betelepült néni szerencsére csak magában morgolódott, hogy miért nincs világítás, miért késik a vonat és egyebek, én meg majd megfulladtam a köhögéstől, mikor egy nedves törlőkendővel megtörölte a kezét, hihetetlenül irritált a citromos illat, mintha valami vegyszert nyomkodtak volna az orrom alá. A szomszédos négyes ülés egyikét elfoglaló vénasszony azonban igyekezett velem párbeszédbe elegyedni, amit úgy kezdett, hogy "De hát nincs is előrajzolva!!!!" Én röviden és tömören tudtára adtam, hogy nincs, mert leszámolható minta tartozik hozzá. Erre a jött a következő okos megállapítás, hogy nem lesz kész karácsonyra... mondtam, hogy nem is feltétlenül célom, de egyébként meg honnan tudhatná, hogy mikor kezdtem és mennyi van még vissza a mintából. A következő elmés megjegyzés, hogy 2009 szerepel rajta évszámként az nem baj? Mire csak annyit tudtam mondani, hogy nem, majd magamban hozzátettem, hogy messze még az év vége, addig simán befejezem, főleg így, hogy a t. MÁV is hozzájárul a késésekkel a hímzésidő megnöveléséhez. Itt véget is ért elmés párbeszédünk, én ugyanis inkább a hímzésre koncentráltam, mint a nénire, így kezdeményezése meddő talajra talált. Hát ő volt a hímzésről mindent tudó néni a vonaton, mert bár sem a hímzési sebességemet, sem a minta méreteit nem ismeri, ő már előre megmondta, hogy a dátum nem stimmel, mert nem végzek a hímzéssel karácsonyig. Azt már nem is akartam tőle megkérdezni, hogy mi lesz azzal az 5-6 nappal, ami még karácsony után van, az már 2010-nek számít? Nekem még 2009-nek, és azt hiszem, ez a fontos. :))))

0 gondolat: